• Sveže novičke iz našega sveta. Kaj počnemo, kje smo prisotni in vse ostale zanimivosti, ki jih želimo deliti z vami.

    NOVIČKE

Skupaj s podjetjem IBM Slovenija je TROIA prikazala sodobne in prilagodljive metode upravljanja operacij

Preberite več o našem dogodku "Prilagodljive metode upravljanja za digitalno prihodnost", ki je potekal septembra 2018. Na njem je beseda tekla o upravljavskih pristopih, potrebnih za obvladovanje digitalne prihodnosti, in o tem, kako razumeti vlogo, ki jo imajo podatki in analitika pri digitalni transformaciji.

Skupaj s podjetjem IBM Slovenija je TROIA prikazala sodobne in prilagodljive metode upravljanja operacij

Digitalna transformacija je poslovna transformacija, pri kateri imajo glavno vlogo ljudje, ne tehnologija.

Operativna odličnost je eden od temeljev številnih projektov digitalne transformacije, kadar družbe težijo k odličnosti pri delovanju na trgu in pri poslovnih izzivih 21. stoletja. Michele Leonardi, izvršni direktor podjetja IBM Slovenija, je udeležence pozdravil z nagovorom: "Podjetje IBM se je že velikokrat izkazalo; v svoji več kot stoletje dolgi zgodovini je šlo že čez več transformacij in pomagalo do boljšega poslovanja tisočim podjetjem po vsem svetu."

Primož Sevčnikar, glavni tehnični direktor podjetja TROIA, je nadaljeval: "Naša družba je specializirana za rešitve, povezane z upravljanjem sredstev in storitev. Pri svojem delu uporabljamo programsko opremo IBM, in sicer IBM Maximo in IBM Control Desk, s katerima dosegamo cilje svojih strank in razširjamo celostne rešitve s spremljanjem opreme IT in ključnih aplikacij. Že delamo in razvijamo rešitve, o uporabi katerih številne družbe že razmišljajo. V podjetju TROIA že sedaj veliko delamo z obogateno resničnostjo (AR), internetom stvari (IoT), analitiko masovnih podatkov in različnimi mobilnimi rešitvami ter pomagamo strankam doseči konkurenčno prednost." Sevčnikar je še razložil, da so ljudje in podatki dve gonilni sili sprememb. Tretja stvar, ki jo je vedno potrebno upoštevati, je varnost – brez nje ne more nobeno podjetje delovati dolgo in uspešno.

IBM Control Desk – danes in jutri

S številnimi praktičnimi primeri smo izpostavili uvedbe sodobnih načinov upravljanja operacij v finančnem sektorju. Igor Velimirović, direktor infrastrukture IKT pri Zagrebački banki, je udeležencem pokazal koristi, ki jih ima sodobna banka od uvedbe programske opreme IBM Control Desk, in kakšne ukrepe je uvedla, da je dosegla današnjo raven.

Nato je prevzel besedo Pete Irving, vodja prodajnih kanalov za IBM Cloud pri IBM Europe, in razložil, kako se družbe spopadajo z IT izzivi in kako se lahko pripravijo na prihodnost. "Organizacije se pomikajo k bolj fleksibilnem načinu transformacije svojega posla in se osredotočajo na hiter razvoj metodologije DevOps in sistemov, ki se tičejo strank. Hkrati pa še vedno uporabljajo manj dinamične, a kljub temu ključne sisteme za shranjevanje informacij. Povezovanje starih, novih in futurističnih rešitev, procesov in podatkov je edina pot naprej," je pojasnil Irving.

Vse je v znaku sprememb

V spreminjajočem se svetu se podjetja soočajo s še enim izzivom. Kako hitro se lahko njihovi zaposleni prilagodijo na novo realnost? Spremembe na trgu vodijo do sprememb poslovnih modelov, ki zahtevajo spremembe procesov. Tradicionalne vloge ljudi v delovnih okoljih, kultura in sodelovanje se spreminjajo. Prihodnost nam prinaša nove načine sodelovanja, ljudje se ne bodo zgolj sporazumevali, ampak bodo to počeli z različnimi orodji, stroji, sistemi in umetno inteligenco. Na to spremembo se moramo pripraviti.

Prilagodljivost se začne pri ljudeh

Podjetja poskušajo pospešiti stvari z ukinitvijo papirja in digitalizacijo ter avtomatizacijo skoraj vsega, kar je mogoče avtomatizirati, a jim pri tem kljub temu na poti stojijo "sistemi", ki se veliko počasneje prilagajajo – to so ljudje. Ljudje lahko spremembe sprejemamo počasi ali hitro, odvisno od naše motivacije in razumevanja spremembe. Digitalna doba ni dogodek, ki bi prinašal izumrtje, a se to lahko zgodi tistim, ki se ne bodo želeli prilagoditi. Digitalni darvinizem ne prizanaša nikomur.

Pravilno izvedena digitalna transformacija

Mišljenje, da je večina organizacij resnično pripravljena na korenito, široko digitalno transformacijo, je zmotno. Še vedno je veliko preveč vrzeli, kar zadeva digitalizacijo (in avtomatizacijo) obstoječih procesov. Pogosta napaka je prepričanje, da je digitalna transformacija proces preoblikovanja dokumentov v papirnati obliki v digitalne vsebine. Kar je resnično pomembno, je kombinacija strateškega in prednostnega medsebojnega povezovanja ter ukrepov, ki jih podjetja uvedejo za doseganje poslovnih ciljev z digitalizacijo in uporabo podatkov.

"Nadalje obstaja še večji razkorak med zalednimi procesi in čelnim delom sistema. Primer tega fenomena lahko vidimo v finančnem sektorju, kjer obstaja neverjeten razkorak med zaledjem in čelnim delom sistema. To vsi vemo in občutimo – bodisi pri svojih vsakodnevnih izkušnjah ali kadar moramo izvajati največkrat popolnoma nepotrebne administrativne naloge, povezane s svojimi "dolžnostmi" do državnih organov ali v zvezi s financami, in pri komunikaciji, pri kateri smo prisiljeni uporabljati papir, telefon ali kanale, ki jih v resnici ne želimo več uporabljati," je komentirala Jasmina Golob iz podjetja TROIA. Podatki so lahko vaš (edini) prijatelj in zaveznik. S poznavanjem vloge podatkov in analitike pri digitalni transformaciji obstaja še več priložnosti za spremembe in potreb po upravljanju sprememb. To ni novost: ko je na primer postala spletna analitika popularna, se je pri njeni uvedbi in pri povezovanju med različnimi podatki in analitičnimi silosi pri strankah/trženju pokazala jasna potreba po digitalni transformaciji in po številnih operacijah, usmerjenih in obrnjenih proti stranki, in to dolgo pred uporabo izraza "digitalna transformacija". Sedaj že veste, da lahko napredna analitika s kakovostnimi podatki dela čudeže. Izkoristite te priložnosti in se spopadite z izzivi. Razčlenite silos, izluščite podatke in jih uporabite. Naj podatki predstavljajo jedro vaše digitalne transformacije.

"Digitalna transformacija je v prvi vrsti poslovna transformacija. Njen najpomembnejši del so ljudje in ne tehnologija. A prav tako ne smemo pozabiti na podatke," je komentirala Jasmina Golob.

Varnost je pomembna in revizija prav tako

Število kibernetskih napadov narašča in prav tako količina zlonamerne programske opreme. Digitalne grožnje so zelo resnične in jih je treba jemati resno. Varnostni strokovnjaki trdijo, da je zelo mogoče, da bodo kibernetski napadi uničili ključno infrastrukturo vsakega drugega napadenega podjetja. Boste to vi ali vaš sosed? Ni dovolj, da se z varnostjo ukvarja samo oddelek IT; varnost mora ozavestiti vsak zaposleni. "Seveda obstajajo številni načini, kako lahko tehnologija pomaga ljudem," je pojasnil Darko Dolinar, predsednik notranje revizije pri Banki Slovenije. "Na splošno IT vzpostavi številne načine nadzora, notranja revizija pa je pogosto spregledana. A se to ne bi smelo dogajati, saj le-ta izpostavi in ugotovi številne poslovne grožnje, kot je človeško, operativno in storitveno tveganje. Revizija pomaga podjetjem uvesti še boljše rešitve pri upravljanju in nadzoru."

Želite izvedeti več ali začeti postopek digitalne transformacije v podjetju?

REZERVIRAJTE SESTANEK